بچه مسجدی ها با نوای امید بخش"مولا علی مدد" به استقبال برنامه های اوقات فراغت رفتند
بچه مسجدي ها با نواي اميد بخش"مولا علي مدد" به استقبال برنامه هاي اوقات فراغت رفتند
در بجنورد؛

بچه مسجدی ها با نوای امید بخش"مولا علی مدد" به استقبال برنامه های اوقات فراغت رفتند

مراسم افتتاحيه اوقات فراغت کانون هاي مساجد شهرستان بجنورد با رنگ و عطر نوجوانانه بچه هاي مسجد انقلاب برگزار شد و زنگ آغاز برنامه هاي تابستاني و"مسجد؛ کانون نشاط " در مساجد خراسان شمالي به صدا درآمد.
شناسه خبر : 62946 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دومین دوره اجرای طرح ملی "مسجد، کانون نشاط" در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی با برگزاری نخستین مراسم افتتاحیه ویژه بچه مسجدی های شهر ستان بجنورد، و گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت، آغاز شد.

... و از این قرار بود که نیم ساعت مانده به برگزاری افتتاحیه، سخت نبود حدس زدن شور و تلاش نوجوانان مسجد انقلاب برای پذیرایی از رفقای مسجدی شان، همه چیز آماده بود، دکور عطر غدیر و ولایت داشت؛پرده های سه رنگ پرچم به استقبال حماسه آفرینی 8 تیر ماه می رفت و گلدان های شمدانی  و همخوانی "یااباصالح ادرکنی که تریبون شده بود.

 

نوجوان ها همه جای مسجد، توی قاب دوربین بودند؛ پشت میز پذیرش با خودکار آبی یک پوشه حاوی فرم ها، در حال تمرین سرود، روی چارپایه و مشغول تست لامپ ها، و البته اتصال آخرین ریسه ها، پشت لپ تاپ و دیتا و لا به لای سیم های رابط و کنار میز سلامت -که به همت کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای(ره) برپا شده بود- کنجکاو میزان فشار خون و خلاصه هر طرف چشم کار می کرد، شوق بود و اشتیاق شروع.

 

«اسفندیار مکرمی» که خودش را از اهالی مسجد انقلاب می دانست نه کارشناسی از ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان پشت تریبون رفت با معنای خوب دوستی، به همه سلام کرد و مراسم آغاز شد، «مهدیار فلاح»، قاری نوجوان که بارها رتبه های استانی و ملی کسب کرده باردیگر در آیات درخشان قرآن نور گرفت و راوی سخنان خداوند شد.

همه دست بر سینه گذاشتند دسته جمعی سرود ملی را خواندند و پس آن در ارادتی ناگفتنی رو به حرم  امام مهربانی ایستادند و صلوات خاصه امام رضا علیه السلام را زمزمه کردند.

 

حال و هوای مراسم، حال ارادت  به مولای متقیان بود و فضا، فضای عید غدیر، که با خیر مقدم و رهنمودهای دکتر «تقی صادقی»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عزم دوستی و نگاهی جهادی در مراسم جریان گرفت.

  صادقی همینطور ایام دهه امامت و ولایت را تبریک گفت و مثل همیشه تاکید کرد که راهی جز بازگشت به مسجد نداریم و باید با برنامه های ارزشمند و با نشاط و البته  اثربخش  راه را برای ورود افراد به مسجد بازکنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البته به موضوع انتخابات ریاست جمهوری هم اشاره و توصیه کرد: دقت و  تلاش کنیم فردی انتخاب شود که با نگاهی انقلابی و ولایی راه شهید آیت الله رییسی  را ادامه دهد و اتفاقی بزرگ رقم بخورد.

 

دکتر صادقی پیش از آنکه تریبون افتتاحیه را ترک کند، با مشارکت در تکریم نوجوان قرآنی استان، لوح تقدیر «مهدیار فلاح» را در جمع دوستان مسجدی اش به او اهدا کرد.

 

مراسم را احمدی، از فعالان فرهنگی به سمت اجرای جدیدی برد و  در قاب مجری دختران گروه سرود «نغمه ظهور» که از مسجد بقیه الله گلستان شهر بجنورد و با تلاش بانوان فعال کانون فرهنگی هنری گلستان این مسجد، آماده اجرا شده بودند  را دعوت به اجرا کرد و مراسم حال و هوای دخترانه و حجاب و معصومیت دو چندان گرفت.

 

پس از آن نوبت حجت الاسلام «علی رنجبر»، از مربیاتن تربیتی کار با کودک و نوجوان و البته آموزش با زبان  بازی و مسابقه و رقابت برای تصاحب جایزه ها بود، با همان زیبا شیرین و اثرگذار دوستانه،  سر به سر همه می گذاشت و سوال پرسید و و جواب های ساده و دلنشین گرفت، البته با دست و دلبازی در خور جشن عید ولایت جایزه هم داد.

 

نوجوانان گروه سرود «خورشید کرامت» که از کانون علی بن موسی الرضا علیه السلام مسجد محمد رسول الله(ص) کلاته محمد علی پهلوان بجنورد  آمده بودند، کبوتران امام رضا علیه السلام شدند و دل های حاضران را در نغمه "ای صفای قلب زارم" تا خود حرم بردند.

 

انصارالمهدی ها هم بودند؛ بچه های گروه سرود «نسیم ولایت» مسجد حضرت قائم آل محمد(عج) بجنورد، مثل همیشه آماده و با دو اجرا و نغمه های "مولا علی مدد"، و مراسم را به استقبال عید سعید غدیر بردند و  جانی ولایی بخشیدند.

 

حجت الاسلام «رضا جواهری» مدیر کانون فرهنگی هنری انقلاب بجنورد که در سال گذشته از کانون های برتر طرح «مسجد، کانون نشاط» بود و میزبان مراسم از تجربه ها  و اولویت های تربیتی این کانون برای والدینی که به همراه فرزندانشان در افتتاحیه فوق حاضر بودند، گفت و ارتقاء جایگاه مسجد و حضور نوجوانان در کنار بزرگترها برای حضور مداوم و تشکیل هیئت نوجوانان و برنامه های هفتگی مستمر را از  این جمله برشمرد.

 

افتتاحیه با بسته های جایزه ای که برای شروع کلاس های  اوقات فراغت  در کانون ها آماده شده به مدیران حاضر، سلام به "مسجد، کانون نشاط" پایان یافت.

 

پایان/